Στην σημερινή ανάρτηση θα σας παρουσιάσω το Εβδομαδιαίο πρόγραμμα για παιδιά 3-5 ετών με θέμα την “Παγκόσμια ημέρα ζώων.
Η Παγκόσμια ημέρα ζώων (4 Οκτωβρίου) είναι μια εξαιρετική αφορμή για να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά σχετικά με την αγάπη και την προστασία των ζώων.

Στο νηπιαγωγείο και τον Παιδικό Σταθμό, μπορούμε να οργανώσουμε μια ολόκληρη θεματική εβδομάδα με δραστηριότητες που συνδυάζουν μάθηση και παιχνίδι, ώστε τα παιδιά 3–5 ετών να γνωρίσουν καλύτερα τα ζώα, τα περιβάλλοντά τους και τον ρόλο που παίζουν στη ζωή μας.
Στην σημερινή ανάρτηση θα βρείτε λοιπόν το αναλυτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα που περιλαμβάνει δραστηριότητες Γλώσσας, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος, Εικαστικών, Μουσικής, Παιδικής Λογοτεχνίας και Κινητικής/Ρυθμικής Αγωγής για κάθε μέρα.
Στο τέλος της ανάρτησης θα βρείτε το κουμπάκι για να κατεβάσετε το αρχείο με το Εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
Πάμε τώρα να δούμε αναλυτικά τι περιλαμβάνει η κάθε μέρα του προγράμματος.
Ημέρα 1: “Γνωριμία με τα ζώα”.
Την πρώτη ημέρα τα παιδιά καλούνται να μιλήσουν για τα ζώα που γνωρίζουν και αγαπούν.
Μέσα από δραστηριότητες γλώσσας περιγράφουν εμπειρίες, ενώ στα μαθηματικά ταξινομούν εικόνες ζώων σε κατηγορίες (άγρια – κατοικίδια).
Στη Μελέτη Περιβάλλοντος μαθαίνουν για τις βασικές ανάγκες των ζώων: φαγητό, νερό, στέγη.
Στις εικαστικές δραστηριότητες δημιουργούν «παλάμες-ζωάκια» με τέμπερες, ενώ στη μουσική τραγουδούν και μαθαίνουν τραγούδια με ζωάκια.
Η μέρα ολοκληρώνεται με ανάγνωση παιδικής λογοτεχνίας και κινητικό παιχνίδι μίμησης: «Περπάτησε σαν το ζώο που ακούς».

Ημέρα 2: “Τα ζώα της φάρμας”.
Την δεύτερη μέρα η θεματική επικεντρώνεται στα ζώα της φάρμας.
Μέσα από γλωσσικές δραστηριότητες τα παιδιά περιγράφουν τα κατοικίδιά τους, ενώ στα μαθηματικά μετρούν και συγκρίνουν πόσα ζώα έχει η φάρμα.
Η Μελέτη Περιβάλλοντος αναδεικνύει τη φροντίδα που χρειάζονται τα κατοικίδια, ενώ οι εικαστικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν κολλάζ με εικόνες ζώων φάρμας.
Στη μουσική μαθαίνουν το τραγούδι “Η Ψιψίνα μου” και στη λογοτεχνία διαβάζουν ιστορίες με ζωάκια, όπως «Μεγάλος γάτος μικρός γάτος».
Το κινητικό παιχνίδι περιλαμβάνει περπάτημα και χοροπηδητό σαν τα ζώα της φάρμας.
Ημέρα 3: “Ζώα της ζούγκλας”.
Η τρίτη μέρα είναι αφιερωμένη στα πιο εξωτικά ζώα.
Τα παιδιά γνωρίζουν νέες λέξεις (λιοντάρι, ελέφαντας, καμηλοπάρδαλη).
Στα μαθηματικά ταξινομούν ζώα με βάση το μέγεθος (μικρά–μεγάλα).
Στη Μελέτη Περιβάλλοντος ανακαλύπτουν πού ζουν τα ζώα της ζούγκλας και πώς προστατεύονται.
Στις εικαστικές δραστηριότητες ζωγραφίζουν με δακτυλομπογιά, ενώ στη μουσική ακούν και μαθαίνουν τραγούδι για τα ζώα της Αφρικής.
Η λογοτεχνία περιλαμβάνει τον μύθο του Αισώπου «Το λιοντάρι και το ποντίκι» και στην κινητική αγωγή παίζουν «Σαφάρι στο σχολείο»: περπατούν σαν εξερευνητές και μιμούνται ζώα που συναντούν.

“Παγκόσμια Ημέρα Ζώων”: Εβδομαδιαίο πρόγραμμα για παιδιά 3-5 ετών.
Ημέρα 4: “Τα ζώα του δάσους”.
Η τέταρτη μέρα επικεντρώνεται στο δάσος.
Τα παιδιά περιγράφουν ζώα όπως αρκούδες, αλεπούδες και σκίουρους.
Στα μαθηματικά ταξινομούν τα ζώα ανά μέγεθος και μετρούν φυσικά υλικά (βελανίδια, κουκουνάρια).
Στη Μελέτη Περιβάλλοντος συζητούν για το δάσος ως «σπίτι των ζώων» και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.
Στις εικαστικές δραστηριότητες φτιάχνουν σκίουρο με χαρτόνια ή κολλάζ με φύλλα, ενώ στη μουσική τραγουδούν “Το ελάφι”.
Η μέρα ολοκληρώνεται με παραμύθι για το δάσος και το κινητικό παιχνίδι «Περπατώ στο δάσος», όπου κινούνται με ρυθμό και μιμούνται ζώα.
Ημέρα 5: “Προστατεύουμε τα ζώα”.
Η εβδομάδα κορυφώνεται με δραστηριότητες αφιερωμένες στην προστασία των ζώων.
Στη γλώσσα τα παιδιά φτιάχνουν συνθήματα όπως «Αγαπώ τα ζώα» και στα μαθηματικά αντιστοιχίζουν ζώα με το σπίτι τους.
Η Μελέτη Περιβάλλοντος περιλαμβάνει συζήτηση για τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση.
Στις εικαστικές δραστηριότητες φτιάχνουν ομαδική αφίσα με το σύνθημα της τάξης, στη μουσική τραγουδούν όλοι μαζί τα τραγούδια όλης της εβδομάδας και στη λογοτεχνία διαβάζουν βιβλία με οικολογικό μήνυμα.
Το κλείσιμο γίνεται με το συνεργατικό παιχνίδι «Σώζουμε τα ζωάκια», όπου τα παιδιά χρησιμοποιούν στεφάνια ως «σπιτάκια» και μεταφέρουν τα ζωάκια με συνεργασία και ενθουσιασμό.
Το συγκεκριμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα:
- ενισχύει τη γλωσσική και μαθηματική ανάπτυξη,
- καλλιεργεί την ομαδικότητα και τη φαντασία,
- δημιουργεί θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον και τα ζώα, προσφέρει στα παιδιά χαρά μέσα από παιχνίδι και δημιουργία.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων γίνεται έτσι μια αφορμή για να μάθουν τα παιδιά να αγαπούν και να σέβονται τη φύση, μετατρέποντας το μικρό τους σχολείο σε ένα ζωντανό «σαφάρι γνώσεων»!

ΠΡΟΣΟΧΗ: Στα σημεία που υπάρχει αστερίσκος * υπάρχει αναλυτική παρουσίαση της δραστηριότητας παρακάτω (εντός του αρχείου).
Οι σύνδεσμοι στους τίτλους των τραγουδιών, λειτουργούν ΜΟΝΟ όταν το αρχείο βρίσκεται σε ψηφιακή μορφή.
Ελπίζω η ανάρτηση να σας φάνηκε χρήσιμη και να πήρατε ιδέες.
Σε περίπτωση που θέλετε να κοινοποιήσετε κάτι από το blog μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα σας παρακαλούσα να αναφέρετε το όνομα του blog και το αντίστοιχο προφίλ μου στα social media.
Αφήστε μου ένα σχόλιο και πείτε μου τη γνώμη σας.
Παιχνίδι και Δημιουργία – Ευδοξία Μοσχίδου
Κάντε like στην σελίδα Παιχνίδι και Δημιουργία στο Facebook και ακολουθήστε με σε Instagram και Pinterest
Μερικά από τα σχόλιά σας…
Σας ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεστε την υπέροχη δουλειά σας, μας δίνει ιδέες να δημιουργήσουμε στην τάξη ότι καλύτερο!
Είσαι καταπληκτική! πολύ όμορφο υλικό, με γούστο και ενδιαφέρον. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ ❤️,εύχομαι να ασκείς το επάγγελμα της δασκάλας.…
Καλησπέρα, είμαι νηπιαγωγός, το υλικό σας είναι εξαιρετικό
συγχαρητήρια !! πολύ φροντισμένη δουλειά! ευχαριστώ για ελεύθερη πρόσβαση …
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σας λόγια! Χαρά μου να σας βοηθάω!
Διαβάστε ακόμα…
- Παιχνίδια που ενισχύουν τη γλωσσική ανάπτυξη στην προσχολική ηλικία
- Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα με θέμα “28η Οκτωβρίου 1940” για παιδιά 3-5 ετών
- Πώς να καλλιεργήσουμε την αγάπη για το διάβασμα από μικρή ηλικία
- “Παγκόσμια Ημέρα Ζώων”: Εβδομαδιαίο πρόγραμμα για παιδιά 3-5 ετών
- Γιατί τα Παζλ Είναι Πολύτιμα στην Προσχολική Ηλικία