Στην σημερινή ανάρτηση έχω να σας δείξω ένα DIY εύκολο και πάρα πολύ απλό παιχνίδι χρωμάτων και αριθμών που θα διασκεδάσει αλλά ταυτόχρονα θα εξασκήσει τα παιδιά σε κάποιες δεξιότητες.
Αυτή η εποχή είναι η εποχή που μου αρέσει να φτιάχνω τέτοιου είδους δραστηριότητες για τα παιδιά, που είναι δηλαδή εύκολες ως προς την κατασκευή τους και σχεδόν χωρίς καθόλου υλικά.
Πριν μπω σε λεπτομέρειες σχετικά με το σημερινό μας παιχνίδι θα σας αφήσω συνδέσμους με παλαιότερα παρόμοια παιχνίδια που γίνονται πανεύκολα αλλά τα παιδιά τα λατρεύουν.
DIY: εύκολο και απλό παιχνίδι χρωμάτων και αριθμών.
Υλικά που θα χρειαστούμε:
- 2 λευκές κόλλες χαρτί Α4 (αν έχετε χρησιμοποιήστε χαρτονάκια Α4)
- Κόκκινο, πράσινο, μπλε, κίτρινο και μαύρο μαρκαδόρο
- Χάρακα
- Ψαλίδι
Τρόπος κατασκευής:
Στην μία λευκή κόλλα Α4 σχεδιάζουμε με τη βοήθεια του χάρακα και των μαρκαδόρων έναν πίνακα και στην άλλη κόλλα μικρές κάρτες με κυκλάκια (που να ταιριάζουν στον πίνακα) όπως ακριβώς φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.
Οδηγίες παιχνιδιού:
Οι τρόποι που μπορούμε να παίξουμε το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι πολλοί και εξαρτώνται από την ηλικία των παιδιών. Επομένως εγώ θα σας προτείνω κάποιες παραλλαγές αλλά εσείς θα τις προσαρμόσετε ανάλογα.
1η Παραλλαγή:
Απλά δίνουμε στα παιδιά τον πίνακα και τις κάρτες και τα αφήνουμε μόνα τους χωρίς καθοδήγηση ή κάποια βοήθεια να τοποθετήσουν τις κάρτες στα σωστά πλαίσια του πίνακα.
2η Παραλλαγή:
Στην επόμενη παραλλαγή δίνουμε εμείς την οδηγία στα παιδιά και ζητάμε να τοποθετούν στον πίνακα τις κάρτες που θέλουμε. Εδώ μπορούμε να ζητήσουμε ή κάρτες μόνο κατά χρώμα (π.χ. όλες τις κίτρινες στη σωστή πάντα θέση) ή κάρτες μόνο κατά αριθμό (π.χ. μόνο τον αριθμό 1 σε όλα εννοείται τα χρώματα).
3η Παραλλαγή:
Σε αυτή την παραλλαγή δίνουμε και πάλι εμείς τις οδηγίες αλλά αυτή τη φορά ανακατεμένα και χωρίς λογική σειρά, τα παιδιά πρέπει ακούγοντας απλά το χρώμα και τον αριθμό να τοποθετήσουν σωστά την κάθε κάρτα.
4η Παραλλαγή:
Στην τελευταία παραλλαγή που προτείνω εγώ, υπάρχει και ο μεγαλύτερος βαθμός δυσκολίας. Τοποθετούμε εμείς ανακατεμένες τις κάρτες στον πίνακα και τα παιδιά πρέπει να παρατηρήσουν και να διορθώσουν ένα ένα τα λάθη.
Εδώ μπορούμε είτε να τα βάλουμε όλα σε λάθος θέση, είτε κάποια και πάλι εξαρτάται από το πόσο θέλουμε να δυσκολέψουμε τα παιδιά.
Αν θέλουμε να πραγματοποιήσουμε την συγκεκριμένη δραστηριότητα σε μικρότερα παιδιά απλά μετράμε τις τελείες σε κάθε κάρτα δείχνουμε τον αντίστοιχο αριθμό και τοποθετούμε στη σωστή θέση. Αναφέρουμε δυνατά και καθαρά το χρώμα και τον αριθμό.
Επίσης δουλεύουμε ένα χρώμα και έναν αριθμό κάθε φορά, ώστε να μην μπερδέψουμε τα παιδιά. Στη συνέχεια προτρέπουμε τα παιδιά να τοποθετήσουν μία μία καρτούλα πάνω στον πίνακα.
Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί από παιδάκια 2-2,5 ετών και πάνω.
Σκοπός του πίνακα αυτού (πίνακας διπλής εισόδου όπως συνηθίζεται να λέγεται) είναι να καλλιεργήσει την παρατηρητικότητα, τη συγκέντρωση και την ικανότητα ταύτισης σε συνδυασμό στοιχείων (χρώμα και αριθμός στην συγκεκριμένη περίπτωση).
Επίσης με τη βοήθεια του πίνακα τα παιδιά εξασκούνται στην αναγνώρισή των αριθμών από το 1 έως το 4 αλλά των χρωμάτων που περιλαμβάνονται.
Ελπίζω να σας άρεσε και η σημερινή μου πρόταση και την πραγματοποιήσετε με τα παιδάκια σας, αν το κάνετε θα χαρώ να μου αφήσετε ένα σχετικό σχόλιο παρακάτω.